There are still a lot of domestic SMEs which have developed competitive technologies and products that are comparable with major companies, but faced difficulties in making advancement into overseas markets because of the lack of branding power. The government and related organizations have actively provided support to strengthen the capabilities of the domestic small and mid-sized businesses. Brand K is a joint brand for the domestic small and mid-sized companies. And it is a label for consumer goods that are certified by the government. In September last year in Bangkok, Thailand, a Brand K launching show was successfully held. And a lot of efforts have been made to increase the competitiveness of the domestic SMEs. Innovation activities and growth potential are the key elements that are analyzed when selecting the businesses for Brand K. Discovering innovative consumer goods produced by the domestic SMEs and helping them gain recognition both at home and abroad are the major goals of the Brand K project. Small & medium Business Distribution Center has established a store which introduces the Brand K products manufactured by 39 domestic SMEs. A variety of items including electronic goods, daily supplies and food have captured the eyes of consumers. A lot of efforts have been made to expand the distribution channels of the domestic small businesses. And a domestic company, which provides functional cosmetics that can reduce wrinkles, has achieved a 15 times increase in sales after being selected as a Brand K product. Moreover, it has given a boost to the company’s advancement into the European market. We explore Brand K marketing project, which has been promoted with the aim of increasing the competitive power of the domestic small businesses, that have led the Korean economy.
대기업 못지않게 우수한 기술력과 제품을 개발했음에도 불구하고 브랜딩 파워가 부족해 해외 시장 진출에 어려움을 겪고 있는 국내 중소기업들. 국내 중소기업 역량을 강화하기 위해 정부를 비롯해 관련 기관들이 나서고 있다. 그 가운데 ‘브랜드K’ 는 우리나라 중소기업의 기술과 품질을 보장해 주는 중소기업 공동브랜드이다. 현재 39개의 중소기업이 브랜드 K로 선정을 시작으로 지난해 9월 태국에서 브랜드 K 론칭쇼를 개최해 성공적으로 마무리했다. 브랜드 K의 선정 기준은 각 분야에 전문가들이 모여 기업이 가진 혁신성, 성장잠재력 등을 꼼꼼하게 분석해 기업을 발굴한다. 혁신적인 소비재 제품 발굴과 국내외 판로 개척을 돕는 것은 물론 앞으로 브랜드 K가 국가의 대표 브랜드로 자리 잡는 것이 목표이다. 중소기업유통센터는 오프라인에서 브랜드K 전용관을 운영해 판로개척을 돕고 있다. 전자기기부터 생활, 식품까지 39개의 중소기업의 다양한 분야를 제품을 만나볼 수 있다. 이처럼 국내 중소기업의 판로개척을 위해 다양한 노력이 뒷받침되는 가운데 주름 개선 기능성 화장품을 개발한 국내 화장품 제조 기업은 브랜드 K 선정된 이후 매출이 약15배 정도 증가했다고 한다. 또한 유럽으로의 해외 판로 개척이 전보다 훨씬 쉬워졌다고 하는데 한국 경제의 지표인 중소기업의 경쟁력을 높이기 위해 시작된 중소기업 공동브랜드, 브랜드 K에 대해 알아본다.
#BrandK #Economy #SMEs
0 Comments